DeLonghi ECAM23.120 - nesignalizuje nedostatek vody, nelze odvápnit
Rozbalit všechny příspěvky- Zásobníky - pro kávu, pro mléko, pro odpadní kávu
- Páky a příslušenství pákových kávovarů
- O-ring, těsnění
- Spařovací jednotky + mechanika a příslušenství
- Mlecí mechanika, mlýnek
- Generátor, bojler, kotlík, ohřívač vody, vaporizér, výrobník páry
- Elektronika
- Trysky a ventily mechanické solenoidové + elektrické + IFD
- Plasty venkovní, vnitřní a nerez rošty
- Trubička spojovací, spojka, hadička, konektor
- Ovládací otočné knoflíky (knob), ovládací tlačítka
- Konvice - karafy pro kávu a čaj
- Čerpadlo, průtokoměr, filtry pevných částic, snímače vody
- DeLonghi modely a náhradní díly
- Jura modely a náhradní díly
Dobrý den.
Prosím o radu při odvápnění kávovaru.
Máme úplně stejný problém jako pan Marián Nemčík, ale u přístroje DeLonghi ECAM23.120.
Nesignalizuje stav (nedostatek) vody v nádržce. Při přípravě kávy a nedostatku vody se kávovar nezastaví včas, čerpadlo natahuje vzduch se zvukovým efektem...Při odvápnění bohužel proces nikdy nedojde dokonce, skončí to natahováním vzduchu a stroj se zastaví. Teď jsme odvápnění provedli již 3x, vždy se stejným výsledkem...za chvíli už nebudeme mít ani chemii na odvápnění:-).
Děkuji za radu.
Uhlíková Šárka
Dobrý den paní Uhlíková,
odpověď bude nachlup stejná.
Pravděpodobnou chybou bude chyba v plováku v zásobníku vody.
Oprava jen výměna celého zásobníku vody za nový zde:
www.rhvending.cz/delonghi-nd-zasobnik-vody-pro-ecam
Plovák se nedá samostatně objednat!
Poškození snímače v podobě jazýčkového relé je velmi nepravděpodobné.
Se servisním pozdravem
Roman Hiller
centrum kávovarů DeLonghi & Jura Zlín - Otrokovice
Dobrý den, pane Hillere,
děkuji Vám za odpověď. Plovák jsem zkontroloval, normálně se pohybuje podle množství vody v nádržce. Předpokládám, že v plováku je magnet, který při nízké hladině vody a plováku v dolní poloze, sepne jazýčkové relé uložené někde těsně pod nádržkou. Laicky se mi tedy zdá být nádržka s plovákem v pořádku. Problémem je zřejmě to, že přístroj nevyhodnotí spodní polohu plováku. Máme tedy přesto objednat nádržku novou?
Děkuji Vám za odpověď či radu.
S pozdravem
Jiří Uhlík
Dobrý den pane Uhlíku,
máte naprostou pravdu, přístroj špatně vyhodnocuje hladinu vody. K vyhodnocování mu slouží hladinový snímač v podobě plováku jež ukrývá magnet, který ve spodní úrovni hladiny sepne jazýčkové relé a následně předá informaci přístroji o nízké hladině vody.
Pokud jazýčkové relé nesepne a plovák je v poloze, kdy by měl magnet sepnout kontakty, bude právě chyba zde, ve jmenovaném plováku. Plovák se samostatně nedá koupit, proto se musí objednávat celý zásobník vody.
Jelikož ze servisní praxe o problému víme, řešíme tento problém nejjednodušší možnou a rychlo cestou výměny celého zásobníku vody.
Proto tedy říkám ANO, objednejte celý zásobník vody!
Příčinou celého vzniklého problému je netěsnost plováku a následná jeho destrukce permanentního magnetu pomocí odvápńovacího prostředku, který zákazník u svého přístroje používá.
Pokud přeci jenom budete mít pochybnosti o mém vyhodnocení chyby. Doporučuji, aby jste se obrátil na prodejce kávovaru, nebo autorizovaný servis ve vašem okolí. U nás Vám můžeme nabídnout bezplatnou výměnu zásobníku vody na počkání a následnou kontrolu funkčnosti celého kávovaru.
Zásobníky vody držíme stále skladem.
Se servisním pozdravem
Roman Hiller
Centrum kávovarů DeLonghi & Jura Zlín - Otrokovice
Na naší prodejně nabízíme zákazníkům poradenství ve výběru kávovarů, ukážeme si jednotlivé přípravy kávy a vysvětlíme celkovou údržbu kávovaru. Následně máte u nás podporu v poprodejním servisu a zdarma 3x garanční servisní kontroly kávovaru. Záruční a pozáruční servis provádíme u nás a našim zákazníkům v nejkratším možném čase, případně zapůjčujeme náhradní kávovar zdarma.
Dobrý den pane Hillere,
děkuji Vám za rychlou odpověď a objasnění problému. Právě jsem zásobník vody objednal. Jen doufám, že plovák vydrží o dost déle než ten současný.
S pozdravem
Jiří Uhlík
Dobrý den pane Uhlíku,
bez poškození krytu v zásobníku se nedostanete k plováku, aby jste je případně zabezpečil proti prosaku.
Přece jenom jde o pitnou vodu, která by neměla být žádnou chemii kontaminována. Však takovou preventivní údržbu důrazně nedoporučuji!
Předejít takovému problému se dá jen používáním měkké vody, aby se odvápnění nedělalo v tak častých intervalech.
Předpokládám, že jde jen o vadnou sérii těchto plováků. U jiných modelů se tento nešvar vyskytuje velmi zřídka. Výrobce nedal žádné stanovisko k tomuto problému.
Kávovary Jura tento problém vůbec neznají. Konkurence se tak má od koho učit. Třeba se tak stane u další modelové řady. Podobně, jak tomu bylo s vadným ohřevem vody pro kávu. DeLonghi začalo dávat do kávovaru stejný termoblok, jako používá léta Jura a rázem odpadly veškeré problémy s vadným ohřevem vody pro kávu. Bohužel se tak stalo, až na čtvrtý pokus.
Se servisním pozdravem
Roman Hiller
Centrum kávovarů DeLonghi & Jura Zlín - Otrokovice
Dobrý den pane Hillere,
včera jsme obdrželi nový zásobník vody pro kávovar. Po instalaci nového zásobníku, de facto nového plováku, se přístroj po chvíli "probral", dokončil odvápňovací proces a kontrolka pro odvápnění konečně přestala blikat. Takže veliké díky za Vaše rady! Jen mě mrzí, že se zřejmě jedná o výrobní vadu této verze plováku, my máme kávovar již třetí rok a s reklamací máme asi smůlu. Nerad bych kupoval každý třetí rok nový zásobník.
Takže ještě jednou děkuji.
Jiří Uhlík
Dobrý den, v odpovědi je odkaz na přední držák zásobníku vody, v odpovědích ale mluvíte o celém zásobníku. Je tedy potřeba objednat obě části nebo pouze predni štítek www.rhvending.cz/delonghi-nd-madlo-predni-stitek-zasobniku-vody-pro-ecam-stribrny/ nebo zásobník www.rhvending.cz/delonghi-nd-zasobnik-vody-pro-ecam-as13200250/ ?
Dobrý den, paní Hrabalová,
přední štítek zásobníku vody je odnímatelný a tudiž není třeba jej objednávat, stačí demontovat a nasadit na nový zásobník vody. K opravě stačí vyměnit samotný zásobník vody, který obsahuje plovák pro snímání hladiny vody.
Se servisním pozdravem
Roman Hiller
Centrum kávovarů
Specializovaná prodejna na švýcarské kávovary - Jura, Jura Professional, Italské kávovary De´Longhi, Anglické kuchyňské roboty Kenwood
Autorizovaný záruční a pozáruční servis De´Longhi Group. Prodej náhradních dílů a příslušenství.
U nás zakoupené kávovary vždy předvedeme v praxi a ukážeme si, jaké možnosti přípravy nápojů můžete vytvořit, následně Vás prakticky provedeme údržbou kávovaru. Poprodejní podpora je samozřejmostí s možností zapůjčení náhradního kávovaru zdarma.
RH Vending s.r.o.
tř. Tomáše Bati 1848
76502 Otrokovice
tel: +420571112042
e-mail: servis@rhvending.cz
web: www.rhvending.cz
Dobrý den, pravděpodobně mám stejný problém s plovákem v nádržce na vodu. Rád bych si koupil novou nádržku ale bohužel nemohu najít označení jaké potrebuji. Můžete mi prosím poradit jaký typ si mám kouoit? Mám Delonghi PrimaDonna S Deluxe viz. Foto. Děkuji
Dobrý den,
zásobník vody si můžete objednat na níže uvedeném linku:
www.rhvending.cz/delonghi-nd-zasobnik-na-vodu-pro-ecam-26.455-ecam-28.465