Kávovar DeLonghi Prima Donna de Luxe - opakovaně chybové hlášení příliš jemně namleto
Rozbalit všechny příspěvky- Zásobníky - pro kávu, pro mléko, pro odpadní kávu
- Páky a příslušenství pákových kávovarů
- O-ring, těsnění
- Spařovací jednotky + mechanika a příslušenství
- Mlecí mechanika, mlýnek
- Generátor, bojler, kotlík, ohřívač vody, vaporizér, výrobník páry
- Elektronika
- Trysky a ventily mechanické solenoidové + elektrické + IFD
- Plasty venkovní, vnitřní a nerez rošty
- Trubička spojovací, spojka, hadička, konektor
- Ovládací otočné knoflíky (knob), ovládací tlačítka
- Konvice - karafy pro kávu a čaj
- Čerpadlo, průtokoměr, filtry pevných částic, snímače vody
- DeLonghi modely a náhradní díly
- Jura modely a náhradní díly
Dobrý den, obracím se na vás s dotazem, jak postupovat u poruchy kávovaru DeLonghi Prima Donna de Luxe ECAM26.455. Pŕistroj opakovaně hlásí chybové hlášení příliš jemně namleto, zkoušel jsem postupovat dle návodu a zvýšil hrubost kávy u mlýnku, bez efektu, přitom opticky byla káva namleta spíše nahrubo. Zkusil jsem vyčistit spařovací jednotku ve vodě dle návodu, navíc jsem vyčistil i filtr ze spařovací jednotky, který byl zanesený. Přechodně týden opět fungovalo, nyní však prakticky každé ráno se opět objevuje chybové hlášení a musím tak denně spařovací jednotku čistit, potom celý den funguje. Jinak odvápňuji pravidelně dle doporučení. Je možné použit pro vyčištění spařovací jednotky a vnitřních trubic nějaký chemický prostředek? V návodu od DeLongi je uveden prakticky pouze odvápňovač tedy kyselina citronová. Je možné použit některou z vámi inzerované chemie? Nebo hydroxid sodný? Nebo myslíte, že je problém jinde než v zanesení spařovací jednotky a filtru? Děkuji za odpověď Petr Čichovský
Dobrý den, pane Čichovský,
hlášení "příliš jemně namleto - seřiďte mlýnek", nemusí být zcela příčinou zanesení spařovací jednotky. Velmi často se stává, že nefungují spínací ventily jednotlivých sekcí vodného okruhu.
V návodu je napsáno, že kávovar se automaticky čistí. Ano je tomu tak, ale čištění probíhá při zapnutí - úvodní proplach a při vypnutí závěrečný proplach. Tyto proplachy jsou nedostatečné a doporučuji před i po zapnutí, vždy provést o jeden či dva proplachy manuální navíc, pro dokonalé propláchnutí spařovače a celé kávové výpusti.
K vyčištění kávových cest nemá kávovar připravený žádný program k vyčištění, proto jakékoliv čištění, bude nedokonalé a je třeba pracovat s maximální zodpovědností, pro dokonalé vyčištění od zbytků, jakékoliv použité chemie.
K rozpouštění kávových usazenin, neslouží žádný z vyráběných odvápňovacích prostředků, jak z obsahu složení vyplývá, při použití kyseliny citrónové, nebo hydroxidu sodného! A je tedy zbytečné tyto uvedené prostředky použít, pro čištění kávových cest. Naopak se stává, že v systému zůstane zbytek kyseliny, která následně dlouho degraduje chuť připravované kávy.
K rozpouštění kávových usazenin slouží níže uvedené prostředky:
www.rhvending.cz/cistici-chemie-cafiza-tablety-na-cisteni-8x2g-urnex/
www.rhvending.cz/cistici-chemie-prasek-pro-kavova-sitka-20g/
K vyčištění kávových cest, není u uvedeného kávovaru program, který by čištění usnadnil. Čištění kávových cest, bych v první řadě svěřil autorizovanému servisu. Pokud takovou možnost nechcete využít, zůstane čištění ve vašich rukách a je třeba čistící program nasimulovat. Důležité je, že po použité chemie, by měl následovat dokonalý oplach pro spláchnutí zbytků chemie. Doporučuji demontovat jednotlivé díly a samostatně je opláchnout pod tekoucí vodou. Jen tak docílíte správného vyčištění bez zbytků chemie.
Každý kávovar by měl projít po čase (řádově 3 letech provozu, případně po 5t porcí) celkovou regenerací. Tedy, vyčištění celého vodního i kávového systému, včetně mlýnku, přetěsnění spojů a následného promazaní všech pohyblivých částí. Jde přeci o přípravu nápoje!
Se servisním pozdravem
Roman Hiller
centrum kávovarů
RH Vending s.r.o.
Specializovaná prodejna automatických kávovarů a prodejních automatů.
Autorizovaný záruční a pozáruční servis DéLonghi group
tř. Tomáše Bati 1848
76502 Otrokovice
tel: +420571112042
e-mail: servis@rhvending.cz
web: www.rhvending.cz
Dobrý den pane Hillere,
děkuji za zaslané vysvětlení. Nezbývá mi tedy nic jiného, než se obrátit na autorizovaný servis. Kávovar je v provozu již 3 roky a namleto má cca 3 tis. porcí. Škoda, že jsou Otrokovice poněkud "z ruky", jinak bych se na Váš servis obrátil. Porozhlédnu se tedy v Pardubicích.
S díky a pozdravem
Petr Čichovský